Опитувальник:

«Самооцінка професійних якостей педагога»

 

Мета: вивчення рівня розвитку професійних якостей педагога, що атестується.

Референтна група: вчителі із педагогічним стажем роботи від 3 до 35 років і більше.

Термін проведення: жовтень, січень.

Інформаційна інструкція:

 

Прочитайте наведені твердження, усвідомите і оцініть, якою мірою кожне з них відповідає Вашій професійній діяльності, за наступною шкалою:

• Завжди проявляється.

• Дуже часто.

• Часто.

• Чи не часто.

• Іноді.

• Рідко.

• Ніколи не проявляється.

 

На бланку поставте крапку чи хрестик на перетині вертикальної лінії номера твердження і горизонтальної лінії оцінки. Потім з'єднайте прямими лініями всі зроблені Вами позначки.

 

1. Веду заняття із захопленням, забуваючи про минулі і майбутні обставини.

2. У роботі опираюся, головним чином, на власну думку і досвід.

3. Знаю і відчуваю, що мені треба зробити для поліпшення своєї роботи.

4. Під час занять відразу сприймаю ситуацію і намагаюся знайти потрібне рішення.

5. Намагаюся чітко продумувати свої дії, і як ці дії будуть сприйматися дітьми.

6. Веду заняття чітко за наміченим планом, відхиляючись від нього при певних обставинах.

7. Вважаю всі свої дії професійно виправданими.

8. Знаю себе і прагну до самостійності в роботі.

9. Знаю і враховую в роботі фізіологічні та психологічні особливості кожної дитини.

10. Намагаюся на заняттях і в спілкуванні обов'язково поєднувати гру, вивчення, рух і роздум.

11. На заняттях і в спілкуванні можу стримати прояв своїх негативних емоцій.

12. З будь-якою дитиною можу відразу налагодити хороші взаємини.

13. Спеціально прагну дізнатися щось нове для своєї роботи.

14. Для занять хочеться самостійно розробити і спробувати щось нове.

 

Бланк відповідей:

ПІБ (шифр)

Вік  ____ Стаж   ____ 

Освіта, категорія:  ____ Дата обстеження:  «____»

Завжди

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дуже часто

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Часто

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не часто

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Іноді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зрідка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ніколи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ питання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

 

ПРОФЕСІЙНІ ЯКОСТІ:

1. Ординарність - захопленість.

2. Залежність - самостійність.

3. Самовпевненість - самокритичність.

4. Професійна ригідність - професійна гнучкість.

5. Індиферентність  - рефлексивність.

6. Імпровізація - стереотипність.

7. Професійна невпевненість - професійна самосвідомість.

8. Занижена самооцінка - висока самооцінка.

9. Спрощене розуміння дітей - глибоке розуміння дітей.

10. Односторонній підхід - цілісний підхід до дітей.

11. Самовладання - невитриманість.

12. Недостатня комунікативність - контактність.

13. Задоволення знаннями - пізнавальні потреби.

14. Стандартний підхід - творча спрямованість.

 


ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЮ ДЛЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

o  Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо обдарованих, вразливих і чутливих до всього, що стосується їхнього „Я”.

o  Допомагайте обдарованим дітям виробити адекватну Я-концепцію і самооцінку .

o  Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.

o  Дотримуйтесь порядку  й дисципліни, обдаровані діти, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки.

o  Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їх праця принесла користь.

o  У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активує їхню роботу.

o  Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.

o  Привчайте обдарованих дітей працювати спільно, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.

o  Заохочуйте дітей, це стимулює їх.

o  Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей, щоб розвинути здібності кожної дитини .